EN HE

המדריך המלא ליצירת קמפיין

 

מטעמי נוחות המדריך מנוסח בלשון זכר, אך פונה לשני המינים, אתכן הסליחה.

 

 

 

ריכזנו עבורך כללים מנחים לבניית קמפיין מוצלח:

 

9. שתף 5. תשורות

1. אינטואיציה

10. עדכן

6. הסיפור  

2. האנשים

11. התכונן

7. תמונה

3. יעד הגיוס
 

8. וידאו

4. משך הגיוס

1. אינטואיציה

אתה הוא מי שמכיר את הפרויקט שלך בצורה הטובה ביותר. אתה גם החוליה המחברת לקהל שיתמוך בך ואין מי שמכיר אותם יותר טוב ממך. כל פרויקט שונה מאחר בהמון מובנים, אופי, צבע, גודל, תחום, קהל יעד, מחיר ועוד ועוד. לכן התשובה לאיך להפוך את הקמפיין למוצלח נמצאת אצלך - בכל התלבטות לך תמיד  עם האינטואיציה שלך!

חזור 

 

2. האנשים מאחורי הקלעים

בקרוב אלפים מגולשי Headstart יחשפו לפרויקט שלך, אך ראשית עליך לדעת כי פרויקטים של מעל אדם אחד מגייסים תמיד יותר כסף, ביותר אחוזי הצלחה. אנחנו לא מעודדים אותך למצוא שותף, לפעמים השותף הלא נכון יכול לגרום לפרויקט להתקע. יחד עם זאת, אם קיים שותף (או יותר) טבעי לפרויקט שלך, חבר (או קבוצה) שכבר עבדת איתו על הפרויקט ואתה מתכנן להמשיך לעבוד איתו, מישהו שאתה מעריך את דעתו וצריך את עזרתו, אנו ממליצים לכם בחום לגשת לקמפיין במשותף (the more the merrier ). כך

תגדילו את כמות התומכים הפוטנציאלים שלכם, את הסיכוי לקבל מימון, את כמות המימון הפוטנציאלית וכן את הסיכויים לממש את הפרויקט.

חזור 

 

3. יעד הגיוס

Headstart נועדה כדי להביא פרויקטים לחיים. אין לנו בעיה אם אתה מחפש רווח בהמשך הדרך, אך אנו ממליצים בחום כי תגייס את עלות הפרויקט ולא יותר. גם אם להערכתך ביכולתך לגייס הרבה יותר מצריכך אנו מזכירים לך אין מגבלה עליונה לגיוס, ואחרי הכל קביעת יעד גבוה מידי עלולה להשאיר אותך ללא כלום. ראשית בדוק מה כמות הכסף הנדרשת לך כדי להגשים את הפרויקט או לעשות צעד ראשון בפרויקט. נגיד ואתה מעוניין להפוך אבטיפוס של מחזיק מפתחות מדהים שעיצבת למוצר סדרתי. בדוק עלויות של הפקת

1000 חתיכות ראשונות ביצור סדרתי. אחרי שהבנת מהי עלות הפרויקט חשוב כמה אנשים (קרובים, מכרים, חברים וכו') יתמכו בך,  ובכמה כסף כל אחד. יש לך קהל של 10,000 חברים שעוקבים אחריך בפייסבוק? או שאמא ואבא הם התומכים הפוטנציאלים היחידים שלך? בצע את התיקון הנדרש לעלות הפרויקט, יתכן ותאלץ לייצר 100 דגמים 

ראשונים בלבד או למצוא פתרון יצירתי אחר.

חזור 

 

4. משך הגיוס

כל קמפיין מחוייב בקביעת משך הגיוס, מספר שנע בין 1 ל-90 ימים. קמפיינים המגייסים הכי הרבה כסף לרוב נמשכים סביב ה 30 יום. יותר זמן לא אומר יותר כסף, לאלמנט הדחיפות יש משמעות ובנוסף קשה להחזיק קמפיין במתח גבוהה לאורך תקופה ארוכה. תמיד יתכן שמצבך שונה, העזר בכלל מספר 1 האינטואיציה. כשאתה מחליט על משך הגיוס התחשב במתי אתה צריך את הכסף, כמה אתה מתכוון להיות אקטיבי בגיוס לקמפיין (מאוד או המון), לכמה זמן אתה יכול להקדיש את עצמך לכך, עד כמה אתה מוכן לגיוס מהיום הראשון ומהי תוכנית השיווק שלך למהלך הקמפיין. כן התחשב בקיום של קמפיינים בהמשך אם קיימים כאלה.

חזור 

 

5. תשורות! תשורות! תשורות!

התשורות הן הדרך שלך להגיד תודה, הן מוצרים וחוויות שאתה נותן בחזרה בתמורה לתמיכה בך. תשורות הן אחד המניעים של תומכים. בנוסף הן דרך מצויינת עבורך להוציא את המוצר שלך לשטח, אתה יודע שיש לך מוצר מעולה, זה הזמן לתת לאנשים לחוש לראות ולדבר עליו. ישנם מקרים רבים שבהם מהדורה מוקדמת של מוצר מייצרת "באז" ראשוני שדוחף את המוצר קדימה.

 

תפקידך להציע סדרת תשורות יצירתיות ומעוררות לפרויקט. הן יכולות להיות פשוטות כמו הורדה של קובץ בתמורה ל 50 ש"ח או מרשימות כמו סיבוב בכדור פורח בתמורה ל 10,000 ש"ח. חשוב שהתשורות תהינה ייחודיות וקשורות לפרויקט עצמו, עותק של תקליט, פוסטר של הצגה, ספר קומיקס. הוסף נופך אישי, מהדורה חתומה, מוקדמת, או מוגבלת לתומכים. פרויקטים רבים מציעים חוויות, ביקור באתר ההסרטה, לקרוא לדמות בספר על שם תומך, פגישה אישית עם היוצר. אנו מעודדים גישה שתערב את התומך בתהליך היצירה של הפרויקט. זכור שאף אחד לא מעוניין בעוד כוס קפה או מעמד לעט... 

 

תמחר את התשורות בצורה הוגנת, התומכים צריכים להרגיש שיש תמורה לאגרה!

 

אל תתן לקהל התומכים ללכת לאיבוד בין מגוון המדרגות התמיכה שהכנת עבורם. אין כלל המסביר כמה מדרגות תמיכה יש לקבוע, אך מספר נפוץ הוא חמש מדרגות. התמיכה הפופולרית היא סביב 200 ש"ח, אך לא בטוח שזו המדרגה המתאימה עבורך. בדוק מה היא התמיכה הממוצעת הנדרשת (חלק את יעד הגיוס לכמות התומכים הצפויה) וקבע סביבה כשתי מדרגות לכל כיוון. שים לב שיתכן ועליך להגביל את כמות התומכים לחלק מהמדרגות. אם אתה מתכנן להעלות מופע חד פעמי עם 50 מקומות ישיבה באולם תהיה חייב להגביל את מדרגות התמיכה שהתשורה בעבורן היא כרטיס להופעה ל 50.

 

ישנן מספר מגבלות על התשורות אותן ניתן לחלק. לא ניתן להציע: אחוזים בהכנסה או בבעלות, החזר התמיכה עם ריבית או ללא ריבית, כרטיסי הגרלה או מזל, קופונים והנחות למוצרים עתידיים. באיזה תשורות שלא תבחר חשוב שהקהל יבין מה הוא מקבל. "תקבל מכתב תודה מבוייל לכתובת האישית שלך בתוכו יהיה פתק שמזכה אותך לגשת לסניף הדואר הקרוב ולהחזיר את השאלון שצורף לבעליו אחרי שמילאת את השאלון על גביו ואז תשלח לך חולצה עם ההדפס שתבחר באתר" מה?!? בדיוק, אתה חייב לשמור על פשטות ולתקשר עצמך בבהירות.

חזור 

 

6. ספר את הסיפור

אנשים תומכים ברעיון שהם חושקים בו או בסיפור שלא ניתן להתעלם ממנו. זכור שאתה פונה לקרובים אליך ולאנשים אקראיים כאחד. ספר את הסיפור שלך בבהירות ובקצרה, אל תצא מנקודת הנחה שכולם כבר מכירים אותו, תחשוב שאתה מסביר אותו לילד בן 10 (אך אל תזלזל באינטיליגנציה של הקהל). הסבר מדוע הפרויקט חשוב לך ולמה הוא חשוב גם לתומכים ולאנשים אחרים. נסה להבין מה המשיכה האינטלקטואלית או הרגשית לפרויקט שלך והדגש אותה. הראה התלהבות ותשוקה לפרויקט, היה כנה ואמיתי ודבר בגובה

העיניים לקהל שלך. הסבר לאן הכסף הולך, אנשים עבדו קשה בשבילו, מגיע להם להבין מה אתה הולך לעשות עם הכסף שלהם. בנה אמון ע"י הצגת הצלחות ואבני הדרך שהפרויקט עבר עד היום. קשר אנשים לאתר אינטרנט למידע נוסף עליך ועל הפרויקט אם קיים כזה. בקש מאנשים לעזור לך להפיץ את הבשורה הלאה. השתמש בשפה נקייה, היה מכובד ומנומס, אל תשכח להגיד תודה...ואל תעשה תעויוט כתיב (-:

חזור 

 

7. תמונה שווה אלף מילים

תמונת הפרויקט היא הדבר הראשון שתומכים יתקלו בו ויש לה חלק גדול ברושם הראשוני שנוצר לפרויקט שלך. תמונה היא גם הגורם העיקרי שהופך גולשים אקראיים לתומכים פוטנציאלים. אינך חייב להיות צלם או מעצב גרפי כדי ליצור תמונה אטרקטיבית. חשוב האם התמונה שלך מעבירה את משמעות הפרויקט, האם היא משדרת את האווירה הנכונה עבורך. בדוק אצל קרובים מספר אופציות ושמע דעתם. תוכל להעזר במאגרי תמונות חופשיות כמו photobucket flicker או בתשלום כמו istockphoto . בנוסף תוכלו להעזר באתר הבא לעיצוב התמונות canva

חזור 

 

8. וידאו שווה אלף תמונות

קשה להגזים בחשיבותו של הוידאו להצלחת הפרויקט, וידאו הופך את הקמפיין לאמיתי ומשכנע. קמפיינים עם וידאו מגייסים בממוצע כ 150% יותר. זה לא אומר שאתה צריך להיות עורך סרטים מקצועי כדי להצליח, הוידאו בעמוד הפרויקט שלך אינו מקום לאפקטי עריכה מסובכים ומשמעויות סימבוליות, אנשים נמשכים לאותנטיות כנות והתלהבות. יש לך עד 2 דקות להעביר את המסר שלך, ומומלץ לכוון לפחות. אחרי 2 דקות הצופה איבד עניין ויצא מהסרט. תכנן התחלה מסקרנת, אחרת גם 2 דקות לא יהיו לך. שים את עצמך מול המצלמה לפחות לרגע על מנת שתומכיך יוכלו לראות מי אתה, יצירת קשר אישי עם התומכים היא מפתח להצלחה. הצג דוגמאות של עבודתך, שמור על רוח חיובית כיפית ויצירתית, וודא ששומעים אותך...

יצירתי וחושפני ככל שתהיה אל תשכח את היסודות:

  • הצג את עצמך
  • ספר את הסיפור (או יותר טוב, הראה את הסיפור!)
  • בקש את תמיכתם של אנשים
  • ספר לאנשים מה הם יקבלו עבור תמיכתם
  • אמור תודה!

תוכל להעזר במאגר המוזיקה החופשית soundcloud על מנת לשלב קטע סאונד בבפרויקט. ישנן אינספור דרכים שונות לספר את הסיפור שלך, תהנה מהדרך שלך. הסרט לא חייב להיות מושלם, הוא חייב להיות אתה!

תוכל להעזר גם בשירותים אונליין כגון:

  1. powtoon.com - יצירת סרטון אנימציה
  2. goanimate.com -  יצירת סרטון אנימציה
  3. www.sparkol.com -  יצירת סרטון אנימציה
  4. prezi.com - יצירה של מצגת ייחודית
  5. animoto.com
  6. magisto.com - אפליקציית עריכת וידאו (נתן להוריד את האפליקצייה גם לסמארטפון או לערוך ישירות מהאתר)

חזור 

 

9. שתף את הקמפיין עם הקהל שלך

אז יש לך פרויקט אדיר וקמפיין מעולה, אז מה? אם לא תביא את הקהל אף אחד לא יתמוך בך. רוב הקמפיינים יצליחו או יכשלו בזכות מאמצי השיתוף שלהם. הכן תוכנית שיתוף עקרונית, מורכבותה כגודל יעד הגיוס שלך. אם אתה צריך כמה אלפי שקלים בודדים יתכן ומייל לאנשים הקרובים אליך זה מספיק, אם מדובר בעשרות אלפים כנראה שלא...

 

שיתוף הפרויקט מתחיל עוד לפני היום הראשון שהפרויקט באוויר. מקסם את פוטנציאל הגיוס שלך ע"י בניית רשת אוהדים לפרויקט עוד לפני הקמפיין (פייסבוק, טוויטר, בלוג וכו'). הכן את רשימת התומכים הפוטנציאלים שלך, משפחה, חברים, קרובים מכרים, שותפים בעבודה וכו'. וודא שרשימת המיילים של כל התומכים הפוטנציאלים שלך בידך. הכן את המייל שתשלח לרשימת התפוצה שלך, ותכנן את הפניה שלך דרך הרשתות החברתיות השונות. זהה קבוצות עניין וקהל יעד לפרויקט שלך, אולי אתה כבר חבר פעיל באחד הפורומים הנפוצים בתחום העניין שלך. אם לא, אתר את הפורומים החזקים הרשם והחל לחוש את השטח. אינך רוצה שההודעה הראשונה שלך בפורום תהיה בקשה מחבריו להכנס ולתמוך בך...

 

יעד הגיוס שלך שאפתני ביותר? מומלץ שתאתר ותתחבר למובילי דעה כגון כתבים, עיתונאים, אנשי רדיו, בלוגרים מנהלי קבוצות דיון ועוד מקדמי השפעה אחרים הרלוונטים לתחום שלך. שלח להם את עמוד הפרויקט שלך ביום שתעלה לאוויר, בקש מהם לשתף את הפרויקט שלך אם הם אוהבים את מה שהם רואים. שקול גם שיווק שאינו אינטרנטי, כרטיסי ביקור, פליירים, מכתבים, גלויות, אירועי השקה, כנסים, ואירועי יחצנות אחרים. השתמש בנושאי הבשורה שלך, אלו האנשים הקרובים אליך ביותר על מנת שיעזרו לך להפיץ את השמועה...

חזור ?

 

10. עדכן את קהל התומכים שלך

קהל התומכים בך הם האנשים הנאמנים לך ביותר. הוא מורכב מחברים קרובים ואנשים שאכפת להם מהפרויקט שלך והמטרות שלו. קבוצה זו גם מרכיבה את נושאי הבשורה הטובים ביותר שלך. התומכים שלך מעוניינים בהצלחת הפרויקט ויעזרו לך להגיע ליעד ע"י הפצתו הלאה. הם מצפים ממך לעדכונים לגבי התקדמות הפרויקט, גם במהלך הקמפיין וגם אחריו. אל תאכזב אותם. יוצרים שמעלים מעל 10 עדכונים לפרויקט מגייסים בממוצע 140% יותר מאלו שלא. אנו ממליצים בחום לעדכן לפחות פעם בשבוע, גם אם זו רק מילה קצרה.

חזור 

 

11. התכונן ליום שבו תקבל את הכסף

הצלחה בקמפיין תדרוש ממך הרבה יותר מאשר כשלון. גם גיוס כמות כסף גדולה משמעותית ממה שביקשת עלול להציב בפניך מכשולים. דע את צעדיך הראשונים, גם אם זה בכלליות, על מנת לעמוד בהתחייבויות כלפי התומכים. המוניטין שלך על הכף, ואינך רוצה לאכזב את חבריך וקרוביך!

חזור