EN HE

שלום

במדריך הזה נעביר לכם את כל המידע הנחוץ לגבי הכנת סרטון לגיוס שלכם, בכתב ובסרטוני גיוס מפרויקטים בהדסטארט.


המדריך מחולק ל-3 חלקים :

בחלק הראשון נתייחס לסרטונים מצולמים

בחלק השני נציג מספר דוגמאות, שתוכלו להתרשם ולהנות 

בחלק השלישי והאחרון נתייחס לסרטונים לא מצולמים - אנימציה ואפשרויות נוספות.






כמה נקודות שכדאי להכיר לפני התחלת הצילומים...

- מטרות הסרטון :

 * מידע - קבלת מידע על ההדסטארט ומטרת גיוס הכסף

 * הנעה לפעולה - על התומכים להבין שעליהן לתמוך ורק לאחר מכן לשתף

 * בידור - כי זה כיף לכולם :)

- לפני שמתחילים לצלם ולערוך את הסרטון מומלץ להתחיל לבנות את הפרויקט מול הצוות שלנו, ככה תדעו מה להגיד ולא להגיד וגם תקבלו הערות שיעזרו לכם להתנסח בצורה נכונה ולהעביר את המסרים הנכונים לסרטון הגיוס.

- תרומה - אתם מספקים תמורה לכל מי שיתמוך בכם ושימוש במילה "תרומה" מציג אתכם באור קצת נזקק ואין בזה צורך, אף אחד לא עושה לכם טובה. אנשים יתמכו בכם כדי להיות שותפים ביצירה וכדי לקבל את התשורות שאתם מספקים ! 

- פרויקטים שעולים עם סרטון גיוס טוב מגייסים בממוצע כ-150% יותר מפרויקטים שעלו ללא סרטון. תחשבו על זה, נניח שפרויקט מצויין עם רעיון מעולה היה עולה בלי סרטון הוא היה מגייס 50,000 שקלים, אותו הפרויקט עם סרטון לגיוס היה מגייס 75,000 שקלים.





חלק ראשון - סרטונים מצולמים


1. אורך הסרטון

2. התחלה הסרטון 

3. תופיעו בעצמכם בבטחון

4. מטרה ברורה

5. סאונד

6. בידור - מטרתו למשוך את תשומת הלב ולהניע לתמיכה

7לבחור נכון מי עושה את הסרט



 1. אורך הסרטון

בעולם שאנחנו חיים בו, הסיפוקים צריכים להגיע מהר מאוד. כדי ליצור עניין ולהשאיר את הצופה מרוכז כדאי לצלם סרטון ממוקד וקצר יחסית באורך של עד 3 דקות. אם תעשו סרטון ארוך מזה, הסיכוי שאנשים יראו את כולו נמוך מאד, רכזו את עיקרי הדברים שיש לכם להגיד ואת המסרים שצריכים לעבור לגבי פרויקט הגיוס ותעשו סרטון של בין דקה לשלוש דקות. כמות המידע שיכולה לעבור בזמן הזה היא גדולה מאוד וכנראה שתספיקו לדבר על עיקרי הדברים שלכם בזמן הזה.


2. התחלת הסרטון

הרושם הראשוני חשוב ומהותי ביותר ועל כן 10-20 שניות הראשונות של הסרטון צריכות להיות יעילות. אין נוסחה שאומרת איך לעשות את זה מהסיבה הפשוטה שכל אדם שעומד מאחורי הפרויקט צריך להציג את הייחודיות שלו באופן שהכי יתאים לו ולפרויקט. בדרך כלל לצופה לוקח עד 30 שניות להבין אם הוא רוצה לתמוך בפרויקט או לא ולכן כדאי להסביר ולהעביר את כל המידע שנוגע למטרת הגיוס בזמן הזה. 


3. תופיעו בעצמכם בבטחון

בצורה זו תהפכו את הסרטון לאישי יותר ותוכלו לחבר אנשים אל האני האמיתי שלכם, אליכם. תפנו ישירות למצלמה - צרו אמון, צרו עניין - תרחיבו אבל לא יותר מדי, תישארו ממוקדים. תשתמשו במילים שיחברו את הקהל אליכם - " הצטרפו אליי ולפרויקט ", " אתם מוזמנים לקחת חלק ב.." חשוב שתזכרו - אתם הולכים לעשות משהו שרוב האנשים לא עושה, תהיו בטוחים בעצמכם! אל תשתמשו במילים שמשדרות "נזקקות" (עזרו לי/התרומה שלכם תעזור/אני מקווה שנגייס את ...) אלא תובילו אותם ביטחון! "ההזדמנות להשתתף ביצירה שלי מוענקת לכם, כאן ועכשיו, אתם מוזמנים לקחת בה חלק" / "אני אשמח לראות אתכם מצטרפים לחלום הזה" , בניסוח האישי שלכם זה יהיה הכי טוב - אתם יוצרים משהו חדש, האנשים שיתמכו בכם רוצים להוציא אתכם את היצירה לפועל ואתם נותנים להם אפשרות להצטרף ! זה דבר מדהים !


4. מטרת הגיוס

מטרת גיוס הכסף צריכה להיות מוצגת בבירור - כדי להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר צריך להסביר מה בעצם תיצרו בעזרת הסכום שתגייסו, אנחנו לא מדברים על רשימת מכולת של פירוט ההוצאות שלכם אלא על המטרה הסופית של המוצר שלכם - למשל להרים מופע תיאטרון - אם יש לכם אמצעים ויזואלים שתוכלו להשתמש בהם זה מצויין.


5. סאונד

איכות הסאונד של הסרטון צריכה להיות טובה, אם לא שומעים ברור זה נותן תחושה קלה של זלזול, זה נראה (ונשמע) לא טוב וגם לא כיף לראות סרטון שנשמע "מטושטש" ועם רעשי רקע שפוגעים באיכות שלו. 


6. הנעה לפעולה

הצופים בסרטון צריכים להבין דבר אחד ברור - אתם רוצים שיבחרו במדרגות התמיכה שאתם מציעים וככה לתמוך בפרויקט, קריאה לשיתוף הפרויקט בלי תמיכה לא תועיל לכם. אתם צריכים להניע אותם בצורה ברורה וממוקדת לפעולת התמיכה, תבהירו להם שבלי התמיכה שלהם לא תוכלו להוציא את המיזם לפועל. 


7. האדם הנכון לסרטון

אם אתם לא רוצים להיות אלו שמדברים בסרטון או שיש לכם "פרזנטור" אחר, תבחרו משהו שמבין אתכם ואתם אותו כדי שהסרט יהיה רלוונטי ובעל המסרים שאתם רוצים להעביר - הסרטון הוא אחד הדברים היחידים שאולי תוציאו עליהם כסף לפני הפרויקט, לכן, חשוב שמי שידבר בשמכם יהיה האדם הנכון.






חלק שני - קצת דוגמאות, שתבינו על מה אנחנו מדברים


כל אחד מציג את היצירה בדרך שלו, יחד עם כל הגיוונים והיצירתיות בסרטונים חשוב שהמסרים ישארו ממוקדים .


דאנה איבגי משתמשת בקריאטיב מדהים, שימו לב כמה פעמים היא אומרת "אנחנו כאן בהדסטארט ביחד", "קחו חלק", "תהיו שותפים ליצירה"....



כרמית בסרטון פתקים. מסבירה מה היא רוצה לעשות בפשטות חיננית ומחברת 

את האנשים לפרויקט. 




סרטון פרויקט ייחודי והומוריסטי, דותן מציג את היצירתיות שלו דרך הסרטון משאיר 

את הדגש החשוב על קמפיין הוצאת האלבום.


כמה פשוט, ככה טוב - רן אפלברג מסביר ישירות למצלמה בצורה ברורה ונעימה על הפרויקט.


חנן בן ארי מראה וחושף את הייחודיות שלו בצורה יוצאת מן הכלל, מספר את הסיפור שלו ומציג 

את המטרה שלו בצורה ברורה וחד משמעית.


אופניים ללא שרשרת, סרטון מזמין ומסקרן שמסביר בצורה מצויינת על הרעיון.






חלק שלישי - סרטוני אנימציה ואפשרויות נוספות


קיימת אפשרות נוספת להעלאת סרטון לגיוס שבה אתם לא חייבים לצלם את עצמכם ולדבר על הפרויקט, האפשרות הזו היא יצירת סרטון אנימציה !

לכל אלו שלא רוצים להתחיל לצלם, לערוך, לשנות ולעבור את כל התהליך הזה או שלא מרגישים בנוח מול המצלמה, אספנו מספר אתרים שבהם אפשר ליצור סרטונים בקלות וללא תשלום !


לינקים לאתרים :

  1. powtoon.com - יצירת סרטון אנימציה
  2. goanimate.com -  יצירת סרטון אנימציה
  3. www.sparkol.com -  יצירת סרטון אנימציה
  4. prezi.com - יצירה של מצגת ייחודית
  5. animoto.com
  6. magisto.com - אפליקציית עריכת וידאו (נתן להוריד את האפליקצייה גם לסמארטפון או לערוך ישירות מהאתר)